torsdag 10 mars 2011

Trotsade vädret

Irija: Trotsade vädret idag och red ut på en tur över åkrarna runt Sörbo/Alderbäcken. Tog de väldigt lugnt eftersom hon gick rätt hårt igår ju. Traktor vägen över åkrarna såg jag inte en skymt av för all snö som yrt över så jag körde på skoterspåren som syntes. Hon fick pulsa lite grann och lyfta på sina ben och när vi kom ut på vägen så travade vi på lite längre tygel och hon kändes fin. Sen galopperade jag kanske 100 m i höger och böt sen till vänster lika långt. Sen skrittade vi resterande vägen hem och hon verkade väldigt nöjd :)























 

















Ziezo: Fick sig ett klätterpass idag. Ju längre vi höll på desto piggare blev hon, brukar de inte vara tvärtom? haha Jag har en väldigt bra dal i byn som jag brukar rida upp och ner för och göra lite olika övningar. Lagom brant i båda backarna och med en liten bro emellan över ån. Idag skrittade jag upp en gång i vardera backe, sen trav en gång i vardera och som avslutning en gång upp i vänster och en gång upp i höger galopp. Självklart skrittade jag nerför, passade på att göra lite halter och flytta undan för skänkeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar