onsdag 9 mars 2011

Hickey träning

Irija: Träningen började skit bra och Irija va så jävla fin. Vi fick börja me att flytta hästarna undan för skänkeln i skritt ordentligt i hörnen i båda varven och sen samma sak i trav. Sen fick vi börja hoppa fram på ett litet räcke me vattenmatta under, i trav.. Shit tänkte jag eftersom hon stannat och totalt stängt av och inte rört en muskel! men jag red på och hon hoppade utan att ens titta. Efter de fick vi hoppa ett till räcke me ett stort skynke under (som Hööks hinderdukar ni vet, fast me vit me stora "stoppskyltar" på ;)) och inte ens dom stannade hon på. Så då blev jag positivt överraskad!

Även idag hade han byggt en tre kombination, oxer - räcke - oxer, och under räcket stog de en skylt som va jätte farlig så hon slår på en tvärnit och kastar sig åt vänster och jag bokstavligen flyger av, snurras runt i luften och slår ner hela hindret med baksidan av vaden/vristen. Sen släpper jag ju aldrig tyglarna heller så hon drar mig bakåt en bit och jag fick halva ridhusunderlaget i mina byxor, kändes de som!!! Men resten av banan som inkluderade oxer med mur under, vattenmatta, skynke, smalt hinder (me en likadan skylt under som hon kastade sig för), kombination me grindar i båda hindrena gick hur bra som helst!! Vi hoppade igenom tre kombinationen några gånger och då gick även den bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar