måndag 14 mars 2011

Longering

Idag longerade jag båda hästarna litegrann hemma på banan. Ziezo är riktigt duktig och lyssnar rätt bra i skritt och trav. När vi kom till galoppen brallade hon lös rejält men efter de så skötte sig bättre. Sen satte jag mig upp barbacka och provade lite tips som Mats gav mig och de funkade helt okej. Är ju rätt svårt när man bara sett nån rida på de sättet och sen försöka göra nåt liknande själv, hade säkert varit lättare om jag ridit Ziezo och Mats instruerat mig till den ridning han gjorde. Men jag gjorde de bästa av situationen och hon lyssande väldigt bra på vikthjälperna när jag va klar!

























Irija förstår sig inte riktigt på de här me longering så jag gjorde bara lite lätt i skritt och trav me henne. I skritten va hon fin och avslappnad men i traven vill hon gärna springa fort, fortare, fortast och lyssnar rätt dåligt på rösten men vi fick till de ganska bra tror jag mot slutet. Vi får öva vidare helt enkelt.






















Det blev lite mycke för Irijas hjärna tror jag ;)

2 kommentarer:

  1. Sv: Eller hur! :o Tänkte på det igår, alltså att det var likadant för dig i förrgår. Vet inte vad det var med henne, du vet ju att hon kan försöka att slippa första gången men sen går hon ju alltid in :S

    SvaraRadera
  2. SV ja det kommer jag göra;)

    SvaraRadera