söndag 13 mars 2011

Liptus

Åkte även till Vika och hoppade Micaelas häst Liptus idag. Mycke häst att rida ihop men när jag väl fick till de hoppade han me ryggen ordentligt. Började rätt smått så jag skulle känna på hur reglerbar han är, han är en "jag-gör-inget-om-du-inte-arbetar-ordentligt" häst så nog fick jag jobba för att få ihop honom allt! Han är lika hög som Irija men tyckte jag såg väldigt liten ut på honom haha.


Dagen har gått i ett! Upp och släpper ut hästarna som vanligt strax före sju, lastar Ziezo och hon får äta sin frukost i transporten, Mats red henne i knappt en timme, hem och ur me henne och lastar Irija, tillbaka till Hedemora och rider träning, hemma till 13.00, ger hästarna lunch och fixar stallet, åker till Vika till kl 16.00 och rider Liptus i en timme och sen hem..

Dagen har verkligen gått i 280 km/h känns de som, men de har varit väldigt roligt och lärorikt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar