lördag 5 mars 2011

Trasiga hagar

Vinter och hästar i kombination är just nu de värsta jag vet!!!!!!!!!!
När jag kom hem från Micaela så hade Spader sprängt hagen in till Irija och antagligen brallat runt och tillsammans sprängt hagen utåt mot ridbanan så de va typ inte en enda stolpe som va hel. Många hade gått av och plankorna va överallt utom där dom skulle. Dom hade till å me lyckats riva ner plankorna från Ziezos grind och ner mot Irija, så precis hela Irijas hage va förstörd.

Hon och Spader gick runt inne på ridbanan och letade höstrån medan Ziezo stog inne i sin hage och studsade. Hon hade lätt kunnat gå ut hon också men antingen är hon för snäll för att göra de eller för dum för att förstå att hon kan. Glad är jag iaf att hon stog kvar.

De blåste ju satan också och Irija hade lyckats krypa ur sitt täcke så hon stog där i blåsvädret och kylan utan täcke. När jag kom fram till henne så har hon trampat upp ett sår på ena frambenet och när hon vänder ser jag att det har fastnat en fjäder och lite elband i henne sko. Hur fan de nu gick till vet jag inte, men de hade fastnat mellan hoven och skon på nåt konstigt sätt och jag fick verkligen inte lös de genom att bara dra heller så jag fick lite panik där. Sprang och hämtade saxen och lyckades klippa av bandet och få bort fjädern och sen dra ut resterande del av bandet från skon.

Inga allvarliga skador på hästarna men fan för att laga hage nu när de är tjäle i backen. Spader, det lilla odjuret, fick gå in i boxen och Irija gick kvar på ridbanan. Ser inte alls fram emot att laga hagarna imorn bitti :(

1 kommentar: