fredag 4 mars 2011

Hemma hos Micaela

Åkte hem till Micaela och Robin för att sova där. Robin skulle iväg och jobba egentligen men han blev hemma ändå. Bara för att hålla koll på mig och Micaela kanske? haha :P  Skönt faktiskt, han lagade mat åt oss och la upp de på tallrik och allt så vi behövde inte ens resa oss ur soffan och gå till köket för att lägga på maten själva!

Sen åkte vi till stallet och jag fick rida Liptus! Jag är ju van me mina hästar som står helt stilla på gången och va inte alls beredd på Liptus lilla jämfota-hopp han gör me baken. Micaela har ju berättat att han gör så men de kom jag uppenbarligen inte ihåg. Han skulle ju inte sparka åt mig eller så, han bara studsade lite me rumpan.

Fick rida på deras lilla ridbana och självklart skulle han testa vad jag gick för. Blev förvarnad att han till å me fått en ryttare att hoppa av och inte vilja rida honom mer så jag förväntade mig de värsta! Men när jag satt upp och gått kanske 10 m så stannar han och börjar studsa me rumpan igen och avslutar me ett lite bocksprång, går kanske 20 m till och gör samma sak. Jag sa väl ifrån lite och drev på framåt och då slutade han efter ett tag. Han va riktig rolig att rida, mycke att jobba med.. Där fick man ingenting gratis iaf. Men han hade underbar galopp och hoppgalen som jag är sa jag inte nej när Micaela frågade om jag ville hoppa lite :) Hon la upp ett litet hinder på kanske 60 cm och jag styrde upp först i trav och han hoppade så glatt. Sen i galopp och de gick jääääätte bra :D

Vi kollade på Ice Age senare på kvällen medan Robin lagade mat igen, potatisgratäng, gott kött och sallad. Sen blev de Ice Age 2 efter det och när den va slut tänkte vi sova eftersom klockan va efter midnatt och vi va ganska trötta. Men vi började kolla på Braveheart också och de stog inte på förrän vi snarkade alla tre där i deras lilla 140 säng!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar