söndag 30 januari 2011

På akuten

Tillbringade 2,5 timme på akuten i Falun igår tack vare Spader..
När jag och pappa skulle ta in hästarna så började vi som vanligt med Irija och Ziezo. Spader och Fransyskan går alltid in sist, vilket Spader uppenbarligen inte uppskattade idag. Vi lunkar på som vanligt mot stallet och rätt som de är så flyger han i luften, hamnar en bit framför mig, sparkar bakut och träffar mig mitt på armbågen me ena bakhoven. De gick så himla fort, kände bara att de smällde till i armen och typ 10 sekunder senare kom en sån sjuk smärta att jag nästan spydde. Men jag ledde in honom i stallet och pappa tog av hästarna täckena och när jag kom in så fick Jimmy lov att hjälpa till att klä av mig. Jag gick upp och la mig i sängen med en sån där blå isklamp inlindad i handduk på armen. De gick i en halvtimme sen gjorde de så jävla ont att jag började gråta, och jag som annars har en väldigt hög smärtgräns! Så då åkte vi först till sjukan i Borlänge, men när dom såg min arm så hänvisade dom oss direkt till akuten i Falun. Vet inte hur många gånger jag ställde mig frågan om de va en spricka, om nåt va brutet eller om de bara gjorde förbannat ont ändå. Jag kunde inte räta ut fingrarna eller röra armen överhuvudtaget.. Väl inne på akuten fick jag smärtstillande och fick vänta på läkare, och sen vänta på röntgen. Som tur va så va de varken nån fraktur eller spricka men Spader träffade mig mitt på ett muskelfäste så det blev rejält tulltuktat.. Sen fick jag höra att jag kommer ha ont upp emot tre veckor!!!!! Inflammationshämmade och värktabletter ingår i min kost ett tag framöver då.. Skit kul, har aldrig skadat mig allvarligt tidigare så de är väl jävligt typiskt att de ska hända när hästarna ska tas in.. 



















Har armarna i samma vinkel på den här bilden, visserligen har svullnaden gått ner lite och jag kan röra armen och fingarna mer, men det gör fortfarande sjukt ont och rör mig för mycke!

4 kommentarer:

  1. Kära Malin,,,
    där hade du tur ändå,, hade ju varit mycket värre med en fraktur,, o Spader mena ju inte att skada sin matte, hade bara för mycket brall i kroppen,, sköt om dig nu, så det läker bra /Bamsekramar

    SvaraRadera
  2. Ååh, har du också blivit sparkad! :O Jag med. :( Men ditt är värre.. Jag är bara helt blå.. Hoppas det blir bra snart bruttaan!!

    SvaraRadera
  3. Becca: Jaaa de gör ont!! Dumma hästar ;) <3

    SvaraRadera